Dieta wpływa nie tylko na nasz wygląd zewnętrzny!

Warto zwrócić uwagę na skład wybieranego przez nas pożywienia – okazuje się bowiem, że nie tylko w lustrze możemy zobaczyć odbicie swojego talerza. Nasza dieta i jej jakość wpływają zarówno na nasz wygląd zewnętrzny i zdrowie fizyczne, jak i na nasze zachowania, nastroje, libido, zdolność uczenia, sprawność umysłową, zmęczenie, koncentrację i osobowość.

Układ pokarmowy nazywany jest czasami drugim mózgiem. To, co trafia do naszego żołądka ma bardzo duży wpływ na to jak się czujemy, jakie towarzyszą nam emocje, nastroje. Zła, nieprzemyślana dieta może wpływać niekorzystnie nie tylko na to jak wyglądamy, ale i jak się zachowujemy. Wykazano, że duże ilości czerwonego mięsa w diecie przyczyniają się do zwiększonego wytwarzania testosteronu, hormonu kojarzonego z agresją. Śmieciowe jedzenie, duże ilości słodyczy i fast foody wiązane są ze zwiększoną nadpobudliwością. Co ciekawe – alergia pokarmowa, kojarzona zwykle z wysypką, może również objawiać się jako bóle głowy, uczucie niepokoju, stany grypopodobne, skoki nastroju czy nawet kołatnie serca. Masz podobne objawy i kojarzysz je ze stresem? Może to niewłaściwie odżywianie?

Czy można więc za pomocą właściwej diety stymulować organizm do pozytywnych bodźców – walczyć z depresją, zmęczeniem, stymulować pamięć? Co jeść, aby czuć się dobrze? Na to pytanie
postaramy się odpowiedzieć w kilku poniższych przykładach.

Magnez Cię uszczęśliwi

– pierwiastek ten bierze udział w syntezie dopaminy, zwanej również „hormonem szczęścia”
– dużo magnezu zawierają produkty pełnoziarniste, orzechy, kakao, banany i rośliny strączkowe

Witaminy z grupy B walczą ze zmęczeniem i depresją

– łagodzą objawy stresu i pomagają walczyć z depresją, zmęczeniem, bezsennością
– bogate w witaminy z grupy B. są produkty pełnoziarniste, mięso, drożdże, orzechy, rośliny
strączkowe, jaja, przetwory mleczne

Lecytyna na pamięć

– wpływa na koncentrację, pamięć, zdolność uczenia i ogólną sprawność umysłową
– zawierają ją jaja, soja, orzeszki ziemne, wątróbka

Cynk nie tylko na libido

– ważny dla prawidłowego rozwoju fizycznego, umysłowego i płciowego, warunkuje wydzielanie
insuliny i testosteronu, kontroluje libido
– cynk znajdziemy w produktach pełnoziarnistych, rybach, owocach, roślinach strączkowych

Żelazo na humor

– poprawia samopoczucie, dodaje energii
– szukaj go w szpinaku i natce pietruszki, wątróbce, kakao, suszonych owocach, płatkach owsianych

Omega-3 dla mózgu

– zwiększają wydzielanie serotoniny – chronią przed depresją i agresją, poprawiają nastrój
– znajdziesz je w rybach i olejach roślinnych oraz w orzechach

Warzywa i owoce dla dobrego nastroju

– źródło licznych witamin i składników mineralnych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania
organizmu

Chrom na przekąskę

– jest niezbędny do prawidłowego działania receptorów insulinowych, poprawia samopoczucie
przyspiesza przemianę materii
– bogate w chrom są drożdże, wątróbka, żółte sery, orzechy

 

Warto zwrócić uwagę na sygnały, jakie otrzymujemy od naszego ciała. Umiejętne ich odczytywanie, połączone z wiedzą przytoczoną w tym artykule, może pomóc w „samoleczeniu”.
Objawy ze strony psychiki często mają podłoże pokarmowe i jesteśmy w stanie sami odpowiednio je wyregulować – wystarczy wiedzieć, co zjeść. Na nasze samopoczucie może również wpływać pogoda – wiedziałeś?

 

Love Natura – Kochamy to, co naturalne!

Spodobał Ci się nasz artykuł? Udostępnij go znajomym!
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
https://lovenatura.pl/dieta-wplywa-wyglad-zewnetrzny/
Twitter
INSTAGRAM

Źródło zdjęć:

Agnieszka Matuszewska

Zawsze staram się być jak najbliżej natury i to z niej czerpać siłę. Uwielbiam zwierzęta, kocham zieleń, wolną przestrzeń i kontakt z przyrodą. Jestem mgr Biotechnologii. Interesuję się zdrowym odżywianiem i medycyną naturalną. Zdając sobie sprawę z tego jak wygląda dzisiejszy przemysł, staram się wszystko (co jestem w stanie) przygotowywać sama, z naturalnych składników - od uprawy własnych warzyw począwszy, po wyrób wędlin, kosmetyków, środków czystości. Kocham gotować. Cały czas uczę się medycyny naturalnej i ziołolecznictwa. W wolnych chwilach poszerzam również swoje umiejętności w tematyce rękodzieła i DIY. Prywatnie, jestem mamą dwóch cudownych, pełnych energii maluchów, w których chcę zaszczepić miłość do natury.

Podoba Ci się nasza strona? Podziel się nią ze znajomymi :)