Kokosowo-migdałowa jaglanko-owsianka z truskawkami

Kokosowo-migdałowa jaglanko-owsianka z truskawkami to przepis, który raz wypróbowany zostanie z Tobą na zawsze. Pyszna, sycąca, zdrowa i prosta w przygotowaniu – czego można chcieć więcej?

Idealna na śniadanie dla każdego. Pokochają ją dzieci, pokochają ją dorośli. Kokosowo-migdałowa jaglanko-owsianka z truskawkami powstała zupełnie przypadkiem, jednak jest tak smaczna, że często gości na naszym stole.

Kasza jaglana posiada wysoki poziom witamin z grupy B (B1, B2, B6), które wspomagają pracę układu nerwowego i odpornościowego. Duże ilości żelaza sprawiają natomiast, że idealnie sprawdza się w momentach większego zapotrzebowania na ten składnik (np. w czasie ciąży) i pomaga zapobiegać anemii. Zawartość miedzi wpływa korzystnie na pracę mózgu i przekazywanie neuroprzekaźników, a wysoki poziom magnezu wspomaga dodatkowo działanie układu nerwowego i mięśniowego. Witamina E oraz lecytyna korzystnie wpływają na pamięć, a fosfor pomaga dbać o zdrowe zęby i zwiększa wchłanialność wapnia. Jaglanka bogata jest również w krzem, którego działanie jest zbawienne dla stanu skóry, włosów i paznokci.

Mleko kokosowe jest bogate w krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe (kwas linolenowy, stearynowy, laurynowy, kaprylowy), które korzystnie wpływają na metabolizm, a ponadto mają działanie przeciwwirusowe, grzybobójcze i przeciwbakteryjne (np. kwas laurynowy). Znajdziemy w nim również witaminę A, E, witaminy z grypy B, witaminę C, kwas foliowy, a także wapń, potas, żelazo, miedź, magnez, fosfor i inne składniki mineralne, dlatego sprawdzi się jako napój izotoniczny po treningu.  Mleko kokosowe jest dość kaloryczne, jednak warto wprowadzić je do diety – zawartość krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych sprawia, że jest ono szybko trawione i nie wpływa na wzrost tkanki tłuszczowej.

Mleko migdałowe to skarbnica wapnia. W 100 g mleka znajdziemy około 400 mg wapnia (dla porównania: w takiej samej ilości mleka krowiego znajdziemy zaledwie 90-120 mg wapnia). To również bardzo dobre źródło witamin z grupy B, witaminy E, a także potasu, miedzi, magnezu, selenu  i żelaza. Mleko migdałowe jest dość tłuste, jednak zawiera „zdrowe tłuszcze”. Polecane jest w zdrowej diecie, a także jako dodatek w diecie odchudzającej.

Kokosowo-migdałowa jaglanko-owsianka z truskawkami

Kokosowo-migdałowa jaglanko-owsianka z truskawkami
 
fot.: Photo by Taylor Kiser on Unsplash
Prep time
Cook time
Total time
 
Zdrowe i smaczne śniadanie dla dzieci i dla dorosłych. W tej wersji - z truskawkami, jednak sprawdza się również z innymi owocami.
Love Natura:
Składniki
  • ½ szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • ½ szklanki płatków owsianych
  • 2 łyżki otrębów
  • ½ szklanki mleka kokosowego
  • ½ szklanki mleka migdałowego
  • truskawki
Przygotowanie
  1. Mieszamy oba rodzaje mlek (napojów) roślinnych i lekko podgrzewamy.
  2. Podgrzanym mlekiem kokosowo-migdałowym zalewamy płatki owsiane z otrębami i odstawiamy na 5 minut.
  3. Dodajemy ugotowaną kaszę jaglaną i całość mieszamy.
  4. Podajemy z truskawkami.
Inne
Kokosowo-migdałowa jaglanko-owsianka z truskawkami to świetny pomysł na wykorzystanie pozostałej po obiedzie z dnia poprzedniego kaszy jaglanej.

Kokosowo-migdałowa jaglanko-owsianka z truskawkami będzie smakować najlepiej, jeśli Mleko kokosowe i Mleko migdałowe przygotujemy samodzielnie.

 

Spodobał Ci się nasz artykuł? Udostępnij go znajomym!
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
https://lovenatura.pl/kokosowo-migdalowa-jaglanko-owsianka-z-truskawkami/
Twitter
INSTAGRAM

Źródło zdjęć:

  • Kokosowo-migdałowa-jaglano-owsianka-z-truskawkami: Photo by Taylor Kiser on Unsplash

Agnieszka Matuszewska

Zawsze staram się być jak najbliżej natury i to z niej czerpać siłę. Uwielbiam zwierzęta, kocham zieleń, wolną przestrzeń i kontakt z przyrodą. Jestem mgr Biotechnologii. Interesuję się zdrowym odżywianiem i medycyną naturalną. Zdając sobie sprawę z tego jak wygląda dzisiejszy przemysł, staram się wszystko (co jestem w stanie) przygotowywać sama, z naturalnych składników - od uprawy własnych warzyw począwszy, po wyrób wędlin, kosmetyków, środków czystości. Kocham gotować. Cały czas uczę się medycyny naturalnej i ziołolecznictwa. W wolnych chwilach poszerzam również swoje umiejętności w tematyce rękodzieła i DIY. Prywatnie, jestem mamą dwóch cudownych, pełnych energii maluchów, w których chcę zaszczepić miłość do natury.

Podoba Ci się nasza strona? Podziel się nią ze znajomymi :)